Split

Split este un oras din Croatia ce are 178.102 de locuitori. Este al doilea oras ca marime din Croatia si cel mai mare din regiunea Dalmatia. Orasul se afla pe coasta estica a Marii Adriatice si are o istorie de peste doua mii de ani.

Populatia – 178.102 de locuitori
Moneda – Kuna
Limba vorbita – Croata
Religia – Catolica

Clima

MEDIA TEMPERATURILOR MAXIME
Luna Ian Feb Mar Apr Mai Iun Iul Aug Sep Oct Noi Dec
°C 10.3 11.0 13.7 17.4 22.5 26.7 29.8 29.5 25.1 20.0 14.9 11.5

Obiective turistice

Palatul lui Diocletian
Palatul lui Diocletian este unul dintre punctele de mare interes din oras. Este un palat roman antic care inca conserva foarte bine arhitectura romana. Face parte din Patriomoniul Mondial UNESCO.

Catedrala Sfantului Dominus
Catedrala Sfantului Dominus este un adevarat complex religios ce cuprinde o biserica, un mausoleu, un turn si o clopotnita. Mausoleul ii este dedicat Imparatului Diocletian.

Muzeul Etnografic
Muzeul a fost construit in 1910 si ilustreaza o partea din traditia si obiceiurile orasului, din vremurile vechi pana in prezent. Gazduieste numeroase expozitii de arta, arme, ceramica sau sculpturi.

Templul lui Jupiter
Templul este construit in interiorul Palatului lui Diocletian. Este dedicat zeului Jupiter, iar pe vremuri avea o sculptura a acestuia in mijlocul edificiului. Acum a fost schimbata cu o statuie a Sfantului Ioan Botezatorul.

Poarta de Aur
Poarta de Aur a fost candva intrarea principala in Palatul lui Diocletian. In prezent se pot vedea franturi din sculpturile cu care a fost decorata imensa poarta.

Cel mai important suvenir

Lavanda este unul dintre produsele cu care cei din Split se mandresc cel mai mult. Producția de lavanda a fost o industrie importanta acum un secol, iar sa vezi campuri intregi de flori in iunie si iulie este o experienta magica. Suvenirurile sunt de obicei sub forma de ulei de lavanda sau lavanda uscata.

bbbbb
My Shiptravel

Autentificati-va sau creati-va un profil myShiptravel !

Newsletter

Abonati-va la cele mai noi oferte de croaziere !

Real Time Web Analytics